Managerii care vor să-şi formeze o imagine bună în urma interviurilor pe care le au cu directorii de admitere la programele de MBA ar trebui să urmeze câteva reguli simple pentru a-şi maximiza şansele de a obţine o bursă sau măcar de a face o impresie bună reprezentanţilor şcolilor. Şcolile de afaceri au pus la bătaie burse de 1,6 milioane de dolari în cadrul unuia dintre cele mai cunoscute târguri internaţionale de MBA, care va avea loc şi la Bucureşti la finele acestei luni.
Reprezentanţii companiei Quacquarelli Symonds (QS), specializată în educaţie şi studii în străinătate, care organizează anual la Bucureşti un târg de MBA-uri, au realizat un set de recomandări pentru managerii interesaţi de admiterea la un program de MBA.
1. Nu întreba ceea ce poţi găsi pe site-ul universităţii
Atunci când participă la târguri de MBA, managerii ar trebui să fie foarte atenţi la ceea ce-i întreabă pe reprezentanţii şcolilor de afaceri, pentru a evita întrebări de genul: "Care este taxa de şcolarizare?" sau "Ce acte îmi trebuie pentru înscriere la program?". "La târgurile de MBA, candidaţii au la dispoziţie doar câteva minute de discuţie cu reprezentanţii şcolilor de afaceri, iar multe dintre răspunsurile la întrebările lor se pot găsi pe site-urile şcolilor sau în materialele informative. Ei ar trebui să iasă în evidenţă printr-un set de întrebări unice, care să-i impresioneze pe directorii de admitere", este de părere Zoya Zaitseva, regional marketing director al QS, organizatorul târgului internaţional de MBA QS World MBA Tour.
2. Vino cu un CV bine redactat!
O înscriere prealabilă înainte de prezentarea la un târg de MBA nu este suficientă pentru ca potenţialul candidat să aibă şanse reale de a fi trecut pe listele şcolilor participante. CV-ul trebuie customizat în funcţie de profilul progarmelor, de aceea este bine-venită o documentare