O fetiţă diagnosticată cu ADHD, o tulburare de comportament ce implică un deficit de atenţie şi hiperactivitate, a ajuns să fie „mărul discordiei“ între şcoala în care învaţă şi Direcţia pentru Protecţia Copilului.
Cazul unei fetiţe de 9 ani de la Şcoala „Mihai Eminescu“ Zalău, diagnosticată cu ADHD, pune în tabere adverse reprezentanţii şcolii, pe de-o parte, şi conducerea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, pe de altă parte. Conducerea şcolii a solicitat astăzi Comisiei pentru Protecţia Copilului din cadrul direcţiei să permită transferul fetiţei într-o şcoală specială.Motivul invocat de directorul Mariana Meleg este că, în cei doi ani de când este elevă la „Mihai Eminescu“, fetiţa nu a făcut niciun progres, nici din punctul de vedere al asimilării de cunoştinţe, nici din punct de vedere comportamental. De cealaltă parte, Violeta Milaş, directorul DGASPC, susţine că izolarea fetiţei, care are un IQ normal, de 97, într-o şcoală specială, nu este o soluţie bună. „Aceasta este şi propunerea colegelor mele de la Serviciul de evaluare complexă a copiilor cu handicap: copilul să fie menţinut în învăţământul de masă“, precizează Milaş. O decizie finală va fi luată, însă, abia după ce va fi audiat, săptămâna viitoare, psihologul şcolar care a făcut evaluarea psihologică a fetiţei.
O eventuală decizie de menţinere a fetiţei la Şcoala „Mihai Eminescu“ nu va rezolva, însă, situaţia tensionată de acolo. Conducerea şcolii se aşteaptă la reclamaţii din partea părinţilor colegilor ei, deranjaţi de comportamentul şi de agresivitatea fetiţei, la fel cum s-a întâmplat şi anul şcolar trecut.
Fetiţa este crescută de bunică de la vârsta de trei ani, mama ei fiind plecată la muncă în străinătate. Urmează un tratament medicamentos de recuperare, sub îndrumarea unui specialist din Cluj.