Aruncând o privire păstorească asupra sexualităţii, mitropolitul ne asigură: Biserica, în mod hotărât, respinge orice formă de alterare a relaţiilor sexuale, inclusiv homosexualitatea, care este osândită şi de Sf. Apostol Pavel, în mod hotărât, în Epistola către Romani. Adică o consideră o cădere a omului la treapta animalităţii, ajungând mai rău chiar decât dobitoacele, fiindcă dobitoacele se împreunează în mod firesc, normal, pe când homosexualitatea este o perversiune pe care numai omul a inventat-o şi de care uneori simte nevoia.
Compararea unor oameni, oricât de mari ar fi păcatele lor, cu animalele stă alături cu vorbele unuia dintre cei mai odioşi tirani ai vremii noastre, dictatorul african Robert Mugabe, care a declarat odată că homosexualii sunt mai răi decât câinii şi porcii. Este posibilă şi compatibilă această atitudine cu mila şi toleranţa care caracterizează morala creştină? Referindu-se la Apostolul Pavel, mitropolitul Anania evocă, neîndoielnic, paragrafele 26-27 din capitolul I al Epistolei către Romani care glăsuiesc astfel: Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat şpe unii oameniţ unor patimi de ocară, căci şi femeile lor au schimbat fireasca rânduială împotriva firii; / Asemenea şi bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti, s-au prins în pofta lor unii pentru alţii, bărbaţi cu bărbaţi, săvârşind ruşinea şi luând în ei răsplata cuvenită rătăcirii lor.
După cum se poate vedea, ÎPS atribuie Apostolului o violenţă scelerată, care, fireşte, nu se regăseşte în textul evanghelic. Comite un fals intelectual. Compararea unei categorii de oameni cu animalele nu stă întru nimic în spiritul creştinismului. Din ce motiv? Biserica creştină, de orice confesiune, oferă posibilitatea mântuirii oricărui om. Or, decăderea din condiţia umană, dacă ar exista, nu ar putea fi decât ireversibilă, refuzând în felul acesta celor decăzuţi mân