Grupurile de clienţi nemulţumiţi, care s-au manifestat tot mai activ după apariţia OUG 50/2010, solicită într-o scrisoare deschisă adresată Comisiei de Buget, Finanţe, Bănci din Camera Deputaţilor, păstrarea prevederilor ordonanţei care le sunt favorabile. Clienţii speră ca promisiunile politicienilor să fie respectate măcar de această data, conform unei analize a conso.ro.
Într-o scrisoare deschisă, clienţii reamintesc parlamentarilor că OUG 50 a fost votată de cvasiunanimitatea senatorilor (o singură abţinere) şi că liderii partidelor politice au declarat în mod repetat că vor pune interesul cetăţenilor mai presus de discuţiile politice şi vor susţine ordonanţa în forma adoptată de Guvern.
Mai mult, grupurile de clienţi le transmit parlamentarilor că recent, liderul unui important partid de opoziţie afirma referitor la OUG 50: "Noi am votat-o la Senat şi o vom face şi la Cameră, indiferent de cum vor vota ceilalţi".
Cum văd grupurile de clienţi dezbaterile din Parlament?
Majoritatea grupurilor de clienţi nemulţumiţi resping amendamentele adoptate de Comisia de Politică Economică, Reformă şi Privatizare din Camera Deputaţilor. Clienţii îşi manifestă speranţa că la Comisia de Buget, Finanţe, Bănci, care va realiza raportul final asupra ordonanţei, şi mai apoi în plen, parlamentarii îşi vor întoarce faţa dinspre bănci către cei care i-au votat şi pe care îi reprezintă.
"Grupul clienţilor Raiffeisen îşi exprimă totalul dezacord faţă de uşurinţa şi nepăsarea cu care membrii Comisiei Economice din Camera Deputaţilor au aprobat amendamentele propuse de ARB. Prin introducerea acestor amendamente, în loc să se clarifice unele dubii privind interpretarea Directivei 48/2008 şi punerea în aplicare a OUG 50, Comisia decide să creeze premise băncilor pentru un spectru şi mai larg de abuzuri", se spune în scrisoare.
"Amendamente