Eroul din Bombay şi povestea lui au lansat o modă în lumea întreagă.
După ce a cucerit 8 de statuete Oscar şi încă alte o sută de premii în festivaluri, "Vagabondului milionar" a lansat moda indiană la Hollywood şi peste tot pe unde a rulat filmul.
Stilul "vagabond"
Tinerii actori din film au devenit peste noapte staruri internaţionale, copiii-actori au stîrnit un val de acţiuni caritabile, destinate orfanilor din Bombay. Eşarfa galbenă, purtată de Latika, a făcut furori printre femei. La fel brăţările, sariurile, tunicile şi materialele lucioase, viu colorate au dictat moda în iarna lui 2009. Noul stil vestimentar a fost numit de revistele de specialitate chiar aşa: stilul "Vagabondul milionar". S-au lansat colecţii de haine şi pentru adulţi, şi pentru copii, iar micii actori din film au defilat ei înşişi pe podiumuri, pentru a prezenta creaţiile unor designeri indieni.
Hituri pe coloana sonoră
Muzica din film, un mix de ritmuri americane şi indiene, a fost nominalizată la Grammy, iar cîntecele (sigur aţi auzit măcar o dată "Jai Ho"!, premiat cu Oscar pentru melodie originală) au ajuns hituri şi au stat luni în şir în fruntea topurilor. E o coloană sonoră care, comenta un critic muzical american, "seamănă cu o experienţă de ieşire din trup".
Cui nu i-a plăcut
Ca orice film mare, "Vagabondul milionar" a stîrnit controverse. Mai ales printre locuitorii din mahalalele Bombayului. Unii au organizat proteste, sub deviza "Sărăcia nu e de vînzare!", alţii l-au ridicat la rangul de erou al poporului pe Anil Kapoor, prezentatorul versiunii indiene a emisiunii "Vrei să fii milionar?", care apare şi în film, în acelaşi rol.
"Unora dintre localnici le-au plăcut cîntecele. Alţii s-au identificat cu personajul principal, care, deşi nu are educaţie, reuşeşte prin muncă şi bun-s