Centrele de închirieri şi vânzări de biciclete, magazinele cu produse bio sau casele de pariuri sunt afacerile sezonului în Bucureşti
Criza economică prelungită a frânat planurile de expansiune ale magazinelor care, tradiţional, se regăseau pe principalele artere bucureştene. Magazinele de produse IT, show-roomurile auto, farmaciile şi băncile şi-au temperat semnificativ ritmul în care deschid noi unităţi.
Există însă şi afaceri care pornesc la drum chiar în această perioadă. Apare o nouă generaţie de întreprinzători, dedicaţi nişelor. "Un exemplu elocvent este reprezentat de magazinele de biciclete. În ultimele luni s-au deschis şase-şapte astfel de spaţii doar în Capitală", a declarat Costel Alecu, managerul departamentului de retail şi industrial al agenţiei imobiliare Regatta.
Magazinele de produse IT pleacă din stradă
Spaţiile pe care le închiriază proprietarii unei afaceri mici, dar care se adresează unei categorii largi de clienţi, au o suprafaţă cuprinsă între 50 şi 80 de metri pătraţi. Ele sunt situate în zone cu trafic pietonal intens şi au un buget de închiriere de maximum 1.500 de euro.
"În ultima perioadă au apărut din ce în ce mai multe magazine specializate. Este cazul magazinelor de mezeluri tradiţionale, al centrelor mici mesteşugăreşti, al băcăniilor şi al cramelor de vinuri, dar şi al ciocolateriilor şi al magazinelor de delicatese sau de produse bio", ne-a precizat el.
Comercianţii de piese şi de produse din industria IT sunt printre primii care au renunţat la vitrinele din centru. Trecerea de la un comerţ stradal la unul eminamente on-line a fost accelerată de criză. Migrarea consumatorilor către autovehiculele second-hand, dar şi scăderea numărului de amatori de credite auto au dus la încetarea extinderii dealerilor de maşini. Similar, băncile şi farmaciile au limitat numărul de noi unităţi deschise în 2010. @