La IIFF, în sala de cinema: "Noi de-aicea nu plecăm... Vrem, din nou, «Bună, ce faci?»"
Cinemaul românesc de astăzi nu e doar un val care trece în mare grabă. Ne conving de acest lucru an de an producţiile realizate, în special, de tineri cineaşti. Nu a fost o simplă modă nici distincţiile de la mari festivaluri, pentru că filmul românesc continuă să fie premiat la manifestările cinematografice din lume. Însă cel mai important lucru este că filmul românesc se vinde. Dar şi mai important, cred, este faptul că publicul din România caută tot mai mult filmul românesc. Dovadă au fost reacţiile spectatorilor din Iaşi, care au urmărit peliculele din cadrul celei de-a II-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film (IIFF), desfăşurat în perioada 6-10 octombrie şi la care au fost selecţionate multe producţii autohtone.
De remarcat grija echipei IIFF, care şi-a asumat o dată cu organizarea festivalului promovarea cinematografiei române atât prin includerea în competiţie, alături de filme din întreaga lume, a noilor producţii, cât şi prin organizarea Galei filmului românesc, a prezentării secţiunilor "Made in Romania", "Alt-Fel" sau a retrospectivei ce vizează filmele unui cineast ce au avut mare succes de-a lungul anilor.
În competiţie la Lungmetraj s-au ales nouă filme - debuturi -, două fiind româneşti: "Morgen" de Marian Crişan şi "Bună, ce faci?" de Alexandru Maftei. Deşi juriul a acordat Trofeul IIFF (4.000 de euro) peliculei independente din Georgia, "Praful străzilor" (Street Days) de Levan Koguashvili (Marele Premiu la Festivalul de la Wiesbaden), al doilea premiu ca importanţă la acest festival - pentru cel mai bun lungmetraj românesc (tot 4.000 de euro) - a revenit deja titratului "Morgen".
Cea mai mare surpriză pentru publicul din România pare a fi în acest moment primul lungmetraj a