România a înregistrat cea mai accentuată îmbunătăţire a nivelului de încredere cu privire la perspectivele financiare ale companiilor, relevă cea de-a patra ediţie a studiului Deloitte Business Sentiment Index (DBSI), realizat în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, în septembrie 2010.
De asemenea, 63% dintre directorii executivi chestionaţi împărtăşesc acest optimism, cu aproape 48% mai mult faţă de prima ediţie în septembrie 2009 şi de peste trei ori mai mult faţă de ediţia anterioară din aprilie.
În mod similar, respondenţii din România şi-au recăpătat cel mai mult încrederea cu privire la disponibilitatea creditării, 87% dintre cei chestionaţi considerând că acest tip de finanţare este acum accesibil, faţă de 53% în urmă cu şase luni. Acesta este cel mai mare procent de răspunsuri pozitive înregistrat în cele şase ţări incluse în studiu, respectiv Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia şi România.
Potrivit studiului, România asistă la îmbunătăţirea constantă a aşteptărilor privind veniturile din vânzări, de la 38% în septembrie 2009, la 60% în prezent. Totodată, există o tendinţă în creştere şi în ceea ce priveşte planurile de lansare de noi produse şi servicii în următoarele 12 luni (60%, un nivel similar cu cel înregistrat în septembrie 2009).
Majoritatea companiilor au încheiat etapa măsurilor de reducere a costurilor
Pentru prima dată de la lansarea acestui studiu, perspectivele pe piaţa forţei de muncă din România s-au îmbunătăţit, relevă studiul DBSI, 23% dintre respondenţi arătând că iau în calcul creşterea numărului de angajaţi, cu 15% în plus faţă de acum un an. Totodată, ponderea celor care vor să îşi reducă personalul a scăzut de la 43% la 30%.
'Aceste concluzii confirmă un raport lansat în vară de către Deloitte România (a doua ediţie CEO Survey): majoritatea companiilor a