Deşi nu mai sunt peste 40.000 de turişti, ca în zilele bune din acest sezon estival, Mamaia nu este pustie. Dimpotrivă, staţiunea pare că a devenit un cartier al Constanţei. Impresia este lăsată de zecile de imobile cu apartamente de lux amplasate în staţiune.
Clădirile ar fi trebuit să fie iniţial apartamente de vacanţă, dar unele au fost achiziţionate şi de constănţeni, care preferă să locuiască în ele tot timpul anului. Pe lângă aceştia, în Mamaia se află, tot timpul anului, şi turişti, care aleg din cele câteva hoteluri de patru şi cinci stele care sunt deschise indiferent de anotimp.
Micul Monaco
Transformarea staţiunii într-un cartier al Constanţei nu este nouă, nici inedită. Primarul Constanţei, Radu Mazăre, declara încă din vara anului 2009 că vrea să transforme Mamaia într-un cartier de lux al oraşului. „Mamaia va deveni un cartier de lux al Constanţei, nu va fi doar staţiune de hoteluri, ci destinaţie permanentă pentru turişti. Va fi un mix de agrement, divertisment, cluburi şi turism. Desigur, vor mai exista şi plaje comunale, dar turismul de tip familial se va muta în sudul litoralului", a declarat edilul, la o întâlnire cu primarul din Monaco, Georges Marsen. De altfel, acesta din urmă a precizat atunci că sunt multe asemănări între Mamaia şi Monaco de acum 30 de ani. În plin boom economic, autorităţile visau să dezvolte un orăşel lacustru pe Tăbăcărie, hoteluri care să semene cu celebrul Burj al Arab, clădiri de 20 de etaje, miniporturi pentru croaziere spre Deltă sau Bulgaria.
Un alt proiect drag autorităţilor locale este şoseaua de coastă, care ar fi trebuit să lege Portul Constanţa de Mamaia, având şi rolul de a consolida faleza din oraş. Din 2004 până în prezent, deşi au fost atrase şi fonduri europene, şoseaua nu s-a construit. După instalarea crizei, investitorii străini au făcut un pas înapoi şi proiectele fie au intat