Zona comercială a serviciilor şi a magazinelor fashion nu a avut acelaşi succes
Singurul areal comercial din România unde chiriile au crescut - faţă de 2008
Până în prezent, zona de retail din Centrul istoric s-a dezvoltat într-o singură direcţie: servicii alimentare şi cafenele, mai degrabă decât modă şi servicii. Cu un trafic de invidiat şi condiţii bune pentru desfăşurarea afacerilor, centrul vechi a devenit în 2010 noul "hot spot" pentru cafenele, baruri şi restaurante, arată o analiză a CB Richard Ellis România. "Investiţiile autorităţilor în modernizarea acestei zone, precum şi poziţionarea excelentă, în buricul Capitalei, între staţiile de metrou de la Universitate şi Unirii conferă succesul de care se bucură astăzi Centrul istoric. De ce ar fi Bucureştiul diferit de alte zone din România (de exemplu Braşov şi Sibiu) sau de zone renumite din Europa (Las Ramblas din Barcelona)? Dacă există spaţiu potrivit, atmosferă, zonă pietonală, există şi cerere pentru acest tip de business", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Luiza Moraru, Head of Retail Department, CBRE România.
Potrivit reprezentanţilor CBRE, pentru ca zona să devină o destinaţie cu adevărat interesantă, inclusiv pentru turişti, este important să se condimenteze mixul de chiriaşi. "Mărcile vizionare care vor sparge piaţa primele sunt cele care vor avea cel mai mult de câştigat. Planurile administraţiei publice de finalizare a lucrărilor de amenajare, precum şi cele de creare a unor noi spaţii de parcare, vor contribui la o completă transformare a centrului vechi într-o experienţă de cumpărături profitabilă", se mai arată în raportul companiei de consultanţă.
Proprietarii nu se sfiesc să ceară chirii pe măsura încasărilor
Traficul aduce afaceri pentru comercianţii prezenţi aici, iar proprietarii nu se sfiesc să ceară chirii pe măsura încas