Sunt puţini aceia care au circulat pe drumurile din România şi nu s-au întâlnit, cel puţin o dată, cu o situaţie care ar fi putut să le fie fatală. Însă cei care puteau să o păţească au avut poate norocul să întâlnească civilizaţie şi colegialitate în trafic sau o porţiune de drum care le-a mai dat o şansă la viaţă, fie că ei au fost cei care au greşit sau nu. Din păcate, această şansă i-a lipsit unui şofer de 30 de ani din Făgăraş pentru care imprudenţa de a depăşi neregulamentar l-a costat propria viaţă, dar şi viaţa celei care îi devenise, în urmă cu doar o săptămână, părinte spiritual.
Drumurile proaste şi indisciplina în trafic – condamnare la moarte
Starea proastă a drumurilor din România au fost discutată şi răs-discutată, toată lumea fiind de acord că avem drumuri proaste şi insuficiente. În urmă cu mai mulţi ani, statul a venit cu ideea rovinietei. Apoi a taxei de mediu. Banii încasaţi din aceste taxe ar fi urmat să fie alocaţi construcţiei de autostrăzi şi modernizării drumurilor existente. Nici aşa situaţia nu s-a prea îmbunătăţit: kilometri de autostradă se construiesc în ritm de melc, iar drumurile naţionale sunt făcute şi refăcute la începutul fiecărei primăveri, îngreunând şi mai mult traficul.
Una din cauzele numeroaselor accidente de circulaţie este astfel starea proastă a drumurilor, dar şi insuficienta lor dezvoltare. Şoselele sunt insuficiente şi, în consecinţă, tot mai aglomerate. În această situaţie, riscul producerii unor accidente este mult mai mare pe un drum cu două benzi – cum sunt majoritatea – unde impactul dintre două autovehicule este de cele mai multe ori frontal. Un trafic mult mai fluent şi cu un grad mai mare de siguranţă s-ar putea realiza pe drumuri cu 4 benzi sau pe autostrăzi, care, în plus, ar ocoli şi localităţile, evitând accidentarea pietonilor. Dar asemenea căi de rulare sun