Pe lângă imagini publicitare ale Caritasului şi ale Bancorexului, expoziţia „Reclama în tranziţie. Între timid şi provocator" conţine reclame la cruciuliţe sfinţite, la „cărămizile" din protoindustria GSM sau la prezervative.
Capitalismul sălbatic al anilor '90 nu poate fi rupt de „tunurile" şi „ţepele" care s-au dat atunci pe seama credulilor abia ieşiţi din comunism; o secţiune consistentă din expoziţie le este dedicată prin forţa lucrurilor acestora.
Bancorex, „cea mai bună bancă din România"
Caritas, cea mai amplă schemă piramidală în care românii şi-au prins urechile (şi economiile făcute în timpul comunismului) a avut parte de publicitate media în special în Ardeal: „Doamnelor şi domnilor, în actualele condiţii economice, jocul nostru se va dovedi fenomenal, asigurandu-vă o existenţă foarte bună din punct de vedere financiar. Cine va intra în jocul nostru va fi un câştigător cert şi garantat", spune anunţul care conţine şi o schemă ce arată cum banii se înmulţesc de opt ori la sfârşit. Anunţul a apărut în 1992 în ziarul „Mesagerul Transilvan" din Cluj (oraşul unde funcţiona jocul), iar publicul era invitat la sediul ziarului pentru a se înscrie pe listele Caritas. Bancorex nu a fost o schemă Ponzi, ci o escrocherie ascunsă în spatele unei instituţii bancare. Reclama încearcă să ne convingă că Bancorex este „cea mai bună bancă din România", că deţine „Puterea succesului", primind aprecieri foarte bune din partea unor evaluatori de risc necunoscuţi din Vest, cu nume pompoase. Din această serie a ţeparilor, lipsesc reclamele la FNI-ul lui Sorin Ovidiu Vîntu cu atât de cinicul slogan „Dormi liniştit. FNI lucrează pentru tine".
Contra a numai 11.500 lei + taxe poştale, „Dumnezeu vă va lua în paza sa"
Însă escrocheriile naţionale au fost doar vârful aisbergului; într-o societate care îmbrăţişase cu entuziasm capitalismul, dar n