România este în prezent devansată de Ungaria la producţia de autovehicule, iar în ultima perioadă noi investitori şi-au anunţat intenţia de a dezvolta unităţi de producţie în ţara vecină.
Infrastructura dezvoltată, costurile cu logistica mai mici şi un sistem fiscal mai permisiv au principalele atuuri ale Ungariei care au contat în atragerea unor importante investiţii în domeniul auto, comparativ cu România. Deşi cu o tradiţie îndelungată în domeniu, România a bătut pasul pe loc o bună perioadă de timp, corupţia şi fiscalitatea excesivă îndepărtând aproape 10 ani orice investiţie importantă. În prezent, deşi România înregistrează, potrivit instituţiilor de prognoză un ritm de creştere important al capacităţilor de producţie, Ungaria ne devasează anual cu aproape 100.000 de autovehicule produse. Abia peste 3-4 ani, dacă investiţiile din industria auto vor continua în ritmul anunţat de investitori, România va putea devansa Ungaria şi ar putea intra în clasamentul primilor şase producători din regiune.
În domeniul producţiei auto, România a devenit cunoscută în special datorită maşinilor low-cost din programul Logan, iar Ungaria este mai atractivă pentru producătorii din segmentul auto premium.
Infrastructura face diferenţa
În ceea ce priveşte cifra de afaceri cumulată a producătorilor de componete auto din România este de circa opt miliarde euro, în timp ce în Ungaria însumează 9 miliarde de euro. În ramură, în România funcţionează peste 600 de fabrici cu aproape 250.000 de angajaţi, în timp ce în ţara vecină sunt 350 de companii cu 90.000 de muncitori care manufactarează componete auto
Deşi este încă criză, Mercedes Benz construieşte în localitatea Kecskemé, aflată la 80 de kilometri de Budapesta, o nouă fabrică a concernului german, la care lucrează 1.500 de muncitori maghiari. Acum doi ani, cel mai probabil din cauza infrastructurii pro