Se spune ca la sfarsit de an tragem linie, facem bilantul reusitelor si ne bucuram in liniște de sarbatori. 2009 a fost un an diferit, un an integral de criza, iar sfarsitul lui a fost descurajant, povesteste George Mucibabici, presedintele Deloitte Romania. Seful Deloitte mentioneaza, insa, ca au aparut si semne pozitive din partea unor companii.
“Sfarsitul lui 2009, chiar si inceputul lui 2010 a fost foarte descurajant, nu se lega nimic atunci”, sustine George Mucibabici (foto), seful Deloitte Romania, care mizeaza pe o revigorare serioasa a economiei abia incepand cu a doua jumatate a anului 2011.
In Deloitte perioada de turbulente economice a fost simtita atat din perspectiva propriului bilant, dar si din prisma clientilor care au venit la consultanti ca la medic, cerand un sfat pentru a-si rezolva problemele.
“Am privit criza prin intermediul interfatei cu baza noastra de clienti, care e substantiala. Avem clienti din toate sectoarele de activitate, incepand cu sectorul public si terminand cu transporturile sau sectorul bunurilor de larg consum. Un consultant este ca un medic si din acest motiv clientii vorbesc mai deschis cu noi decat o fac cu alte persoane care ii analizeaza. Datorita capitalului de incredere pe care il avem si pe care l-am generat oamenii au fost foarte deschisi cu noi si au impartasit ganduri si preocupari. Foarte multi dintre clienti aproape lupta pentru supravietuire, ei au trebuit sa se infrunte cu reticenta exagerata a sistemului bancar, dar si cu anumite demersuri ale autoritatilor” explica seful Deloitte.
Mucibabici povesteste ca atmosfera de la una dintre ultimele intalniri din 2009, inainte de Anul Nou, a fost dificila. “O intalnire cu un client mare din sectorul distributiei de bunuri care are o expunere in sistemul bancar de circa 100 mil. euro si pentru care purtam niste negocieri foarte dure cu reprez