Declaraţia vicepreşedintelui Wizz Air, John Stephenson, contrazice situaţia celorlalţi transportatori aerieni din ţara noastră. Blue Air a pierdut poziţia de lider şi are un dosar de insolvenţă de rezolvat, iar la Tarom cheltuielile sunt cu mult mai mari decât bugetul, compania înregistrând pierderi masive.
John Stephenson este optimist în ceea ce priveşte soarta transporturilor aeriene. „Industria de transport aerian iese din criză, iar România, din punctul nostru de vedere nu este în criză, ci reprezintă o oportunitate”, a declarat vicepreşedintele Wizz Air.
Compania a reuşit, în luna august 2010, să treacă pe prima poziţie în România, cu o cotă de 49%. Mai mult, în doar o lună de zile, cota companiei a crescut la 54%, iar asta în detrimentul rivalilor de la Blue Air, care au scăzut la 41% din piaţă. La nivel european, Wizz Air controlează 30% din piaţa de zboruri low-cost din Europa Centrală şi de Est, urmată de Ryan Air, cu 24%.
Creştere cu 35% a numărului de pasageri
În primele nouă luni ale acestui an, Wizz Air a transportat, în România, peste două milioane de pasageri, adică o creştere de 35%, comparativ cu 2009. La nivel european, în 2010, compania a avut 9,8 milioane de clienţi, faţă de 7,8 câţi a transportat anul trecut. În aeronavele Wizz Air există o medie de ocupare a locurilor de 86%, iar aproximativ 5% din cifra de afaceri îl reprezintă profitul. În 2010, compania a investit 150 de milioane de euro.
John Stephenson spune că succesul de care se bucură compania, în plină criză, este rezultatul mai multor factori. În primul rând, costurile. Wizz Air nu operează decât pe aeroporturi secundare. Foloseşte numai nave noi, iar multe din servicii sunt externalizate.
Un alt factor care are menirea de a păstra preţul biletelor mai scăzut, în comparaţie cu ceilalţi transportatori, îl reprezintă sistemul d