Omul de afaceri Michael Schmidt, care a adus marca BMW in Romania in urma cu 16 ani, se asteapta ca in 2014 sa vada cifrele de vanzari din 2007 pe plan local, insa pana atunci poate face bani in Germania, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Wall-Street: Cum a decloat business-ul ca dealer BMW in Germania? Ce tinte v-ati propus?
Michael Schmidt: In zona unde sunt eu in Germania am 4 dealeri BMW, am inceput cu unul in 2007, iar anul acesta am preluat inca trei. Tinta mea este in 2-3 ani sa fac 2.000 de unitati, sigur ca in Germania concurenta este mult mai mare, mai ales in Munchen unde este si o subsidiara a BMW. Fiind casa lor, este o provocare pentru mine sa reusesc si acolo.
Wall-Street: Pana acum, care este dinamica vanzarilor BMW in Germania?
Michael Schmidt: Fiind la inceput, vanzarile sunt in urcare si or sa mai fie 2-3 ani pana ajunge la saturatie. Piata este mult mai inchegata, mult mai stabila si asezata. Nu este o piata de crestere, insa zona Munchen are potential.
Wall-Street: Cum vedeti situatia in Romania, mai renteaza investitiile?
Michael Schmidt: Nu in perioada aceasta. Avem o acoperire destul de buna.
Wall-Street: Credeti ca piata locala isi va relua trendul de crestere?
Michael Schmidt: Dupa mine, cifrele de vanzari din anul 2007 vor reveni abia in 2014. Poate si mai devreme, insa eu imi fac bugetul tot timpul mai precaut.
Wall-Street: Ce estimari aveti pentru vanzarile BMW in Romania?
Michael Schmidt: Anul trecut am avut un an mai greu, insa in prezent suntem lideri de piata. Ne-am asezat din nou. Anul acesta vom vinde 1.200 de unitati.
Wall-Street: Ce cota de piata va avea BMW la finalul anului pe plan local?
Michael Schmidt: Pe piata premium, BMW detine 35-36%. Mercedes este cu 250 de masini in urma, Audi cu 50-60 de unitati. O sa fie o lupt