Greva transporturilor continuă şi joi, 14 octombrie, în Franţa, ca formă de protest împotriva reformei pensiilor. Ziua de joi este considerată însă "crucială" pentru continuarea mişcării. Pe timp de criză, fiecare zi de grevă riscă să cântărească greu în bugetul salariaţilor.
Greva transporturilor continuă şi joi, 14 octombrie, în Franţa, ca formă de protest împotriva reformei pensiilor. Ziua de joi este considerată însă "crucială" pentru continuarea mişcării. Pe timp de criză, fiecare zi de grevă riscă să cântărească greu în bugetul salariaţilor.
În privinţa scopului, toate sindicatele sunt de acord : ele vor ca Guvernul să-şi retragă reforma sistemului de pensii. În privinţa mijloacelor, există unele divergenţe. Organizaţiile cele mai radicale cer pur şi simplu grevă generală şi blocarea economiei, altele, mai prudente optează pentru organizarea periodică a unor zile naţionale de protest.
Pentru sâmbătă, în orice caz, a fost anunţată o nouă zi de manifestaţii intersindicale. Alegerea strategiei este delicată, mai ales în condiţiile în care Guvernul avertizează că grevele nu fac decât să agraveze situaţia economică a Franţei.
Sindicatul CGT, destul de radical în atitudinea sa faţă de Guvern le-a cerut - fapt neobişnuit - membrilor săi să se exprime prin vot secret în privinţa prelungirii grevei. În felul acesta, liderii sindicali vor să poată spune că au sprijinul clar al bazei, mai ales în condiţiile în care uneori, Puterea denunţă unele practici sindicale şi anume radicalizarea generală, prin presiunea unei minorităţi.
Pentru sâmbătă, sindicatele speră că manifestanţii vor ieşi pe străzi cu familiile lor şi că în felul acesta, va fi şi mai vizibil efectul de radicalizare şi de amplificarea a nemulţumirilor.
De partea sa, însă, Guvernul reafirmă că este sensibil la mesajul străzii, dar că interesul general presupune deplasarea vâr