În timp ce reclamaţiile curg gârlă, băncile cad sancţionate una câte una de către comisarii Protecţiei Consumatorului.
După ce în urmă cu mai bine de o săptămână, o bancă a fost amendată cu 20.000 de lei pentru că a introdus comisionul de risc în comisionul de administrare, încercând să ocoloască aplicarea prevederilor Ordonanţei 50 din 2010, săptămâna această o altă unitate bancare a fost sancţionată.
„A fost amendată o nouă unitate bancară, de această dată cu 50.000 de lei având în vedere că numărul reclamaţiilor venite la adresa acesteia au fost mai mare iar problemele mai diverse. Principala problemă reclamată la banca în cauză a fost introducerea tuturor comisioanelor anulate prin Ordonanţa 50 în comisionul de administrare", a spus Sanda Constantinică, jurist în cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Botoşani.
Numărul de reclamaţii depuse la adresa băncilor depăşeşte 200 şi zilnic comisarii primesc noi plângeri. Cu circa 30 de dosare s-a ajuns în instanţă, băncile refuzând să modifice contractele în urma controalelor făcute de către comisarii Protecţiei Consumatorilor. Potrivit reprezentanţilor CJPC Botoşani, toate băncile din Botoşani au fost reclamate de cetăţenii, unii dintre clienţi dorind inclusiv să meargă alături de comisari în instanţă pentru a-şi susţine cauza.
„Sunt foarte multe reclamaţii şi încă mai vin iar controalele abia încep pentru că luăm fiecare bancă în parte şi sunt peste 10 unităţi bancare în Botoşani", a spus Georgică Popovici, comisar CJPC Botoşani.