Monovolumul testat, în premieră, de EVZ, este un model care se pune cu inteligenţă şi suficient entuzisam la dispoziţia familiştilor. Sursa: FORDSursa: FORDSursa: FORD
1 /.
E greu să-i găseşti nod în papură noului model Ford C-Max, chiar şi atunci când îl testezi pe pantele munţilor din Provence-Alpes-Côte d’Azur, acolo unde, până în 2007, Campionatul Mondial de raliuri făcea o staţie importantă. Şi nu trebuie să ai o slăbiciune pentru marca Ford pentru a fi surprins plăcut C-Max, o maşină care, la prima vedere, are veleităţi exclusiv utilitare, dedicate nevoilor unei familii medii.
Pentru acest test am preferat versiunea mai spaţioasă, Grand C-Max, o maşină cu şapte locuri şi motorizare turbodiesel. Curiozitatea m-a determinat mai întâi să-mi arunc privirea în portbagaj, pentru a vedea ce a mai rămas din el.
Dincolo de al treilea rând de scaune, există ceva loc pentru un bagaj de mână. Uşile din spate, care culisează pe lungimea autoturismului (doar pentru această versiune) oferă un acces lejer către un interior deosebit de generos. Îmi şi vedeam fetele sărind şi zbenguindu-se pe cele două banchete.
Pe urmele "zburătorului" Sebastien Loeb
Extrem de vivace, chiar mai animată decât varianta pe benzină pe care am condus-o mai puţin, Grand C-Max s-a dovedit neaşteptat de agreabil la drum. Pe virajele unde altădată zburau Sebastien Loeb, Petter Solberg sau Marcus Grönholm, monovolumul cu şapte locuri a şerpuit imperturbabil.
Maşina stă bine în curbe, răspunde liniar la comenzi şi iuţeşte prompt ritmul, atunci când i se cere. Depăşesc "suta" şi limita de viteză, în timp ce motorul turbodiesel de 2.0 litri toarce ca o pisică satisfăcută, chiar şi atunci când arcul turometrului se avântă spre zona roşie.
Parcarea, asistată opţional
În condiţiile în care criza mondială a trimis