Univeler şi Colgate-Palmolive, cu brandurile Dove, Protex şi Palmolive şi afaceri totale cumulate de aproape 250 de milioane de euro, îşi dispută bugetul alocat de consumatori pentru achiziţia de săpun, de 15 lei anual (3,6 euro), adică 1,2 lei pe lună, fiind în topul companiilor cu cele mai mari volume vândute şi cu cele mai mari vânzări.
"2010 este primul an în care valoarea pieţei produselor destinate spălării scade, după ce a crescut şi în 2008 şi în 2009, când a ajuns la circa 80 mil. euro (potrivit agenţiei de cercetare Nielsen-n. red.). Consumatorii rămân fideli mărcilor pe care le-au achiziţionat şi până acum, dar se rezumă la cantitatea strict necesară sau cumpără puţin mai mult atunci când au un avantaj de preţ, mai multe pachete, cantitate mai mare sau cadouri", a declarat pentru ZF Oana Davidoglu, manager de marketing pe divizia de îngrijire personală a Unilever South Central Europe (USCE).
Pe o piaţă totală de circa 80 mil. euro, care include săpunul solid, pe cel lichid şi gelurile de duş, cele două companii au vânzări de peste 30 mil. euro, potrivit unor estimări ZF, marca Dove înregistrând venituri de circa
15 mil. euro. Piaţa săpunului şi a gelului de duş va scădea în acest an cu circa 10%, după cum spun jucătorii.
Univeler şi Colgate-Palmolive, cu brandurile Dove, Protex şi Palmolive şi afaceri totale cumulate de aproape 250 de milioane de euro, îşi dispută bugetul alocat de consumatori pentru achiziţia de săpun, de 15 lei anual (3,6 euro), adică 1,2 lei pe lună, fiind în topul companiilor cu cele mai mari volume vândute şi cu cele mai mari vânzări.
"2010 este primul an în care valoarea pieţei produselor destinate spălării scade, după ce a crescut şi în 2008 şi în 2009, când a ajuns la circa 80 mil. euro (potrivit agenţiei de cercetare Nielsen-n. red.). Consumatorii rămân fideli mărcilor pe care le-au achiziţionat