Agenţiile de turism au vândut în nouă luni 2,5 milioane de pachete de vacanţă, nivel similar celui din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă încasările au scăzut cu până la 25%, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au cumpărat vacanţe mai ieftine şi au preferat sejururi mai scurte.
Din pachetele vândute, mai mult de jumătate (peste 1,3 milioane) au vizat litoralul românesc. Pentru extern s-au vândut 800.000 de pachete, sezonul de vară înregistrând cea mai mare cerere.
"Turismul intern a înregistrat o uşoară creştere a numărului de turişti faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pentru vacanţele în străinătate a fost raportată o stagnare. Referitor la încasări, acestea au scăzut însă cu 10-25% pentru toate destinaţiile, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au ales pachete mai ieftine şi sejururi scurte în destinaţii mai apropiate", a declarat preşedintele ANAT Corina Martin.
Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în sezonul estival, iar pentru perioada de iarnă este estimată o creştere a numărului de turişti, în special pe segmentul intern, pe fondul lansării programului "Înscrieri timpurii".
Programul de înscrieri timpurii a înregistrat o creştere faţă de anul trecut, fiind lansat şi pentru perioada de iarnă, iar până în prezent s-au vândut aproape 50.000 de pachete prin acest program, faţă de circa 30.000 anul trecut. "Înscrieri timpurii" cuprinde ofertele a 159 de agenţii de turism şi 146 de unităţi de cazare, comparativ cu anul trecut, când au fost 90 de agenţii, respectiv 83 de unităţi de cazare.
Agenţiile de turism au vândut în nouă luni 2,5 milioane de pachete de vacanţă, nivel similar celui din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă încasările au scăzut cu până la 25%, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au cumpărat vacanţe mai ieftine şi au preferat sejururi mai scurte.
Din pachetele