Mărturisesc: şi eu o fac. La fel ca majoritatea femeilor occidentale, o fac în mod regulat, şi este o plăcere vinovată de fiecare dată. Este greu să îţi asculţi conştiinţa atunci când te confrunţi cu o ispită atât de mare.Vorbesc, desigur, despre moda ieftină, trendy. Vizitez magazinele Zara, H&M sau, acum, că îmi petrec vara în Marea Britanie, uimitorul magazin Primark, şi ochesc câteva haine atât de „drăguţe", dispensabile şi şocant de ieftine, încât cumpăr un număr dublu faţă de ce am nevoie. Moda a fost transformată de apariţia recentă a lanţurilor de retail care angajează designeri buni să creeze îmbrăcăminte şi accesorii accesibile, dar trendy. Această evoluţie a eliberat femeile de Vest de sub tirania unei industrii a modei, care, în trecut, dicta un stil; femeile investeau masiv în actualizarea garderobelor lor şi apoi declarau voios că dulapurile lor sunt învechite - din nou şi din nou, fără un final la orizont.Moda creată în regim de producţie de masă din malluri a oferit femeilor occidentale posibilitatea delicioasă şi eliberatoare să îşi cumpere must-have-urile verii, rochii mini, cu imprimeuri florale din anii '80, care vor arăta ponosite până vara viitoare - la doar 12 dolari. Acum, noi putem investi mai mulţi bani în haine clasice care nu se demodează atât de repede şi, în acelaşi timp, să ne cumpărăm şi haine ieftine la modă.
Aceste magazine rezolvă o problemă psihologică pentru noi, deoarece poţi face cumpărături în voie - o plăcere pătrunsă adânc în creierul femeilor, datorită dezvoltării noastre evoluţionare ca şi culegătoare - fără să ai remuşcări că ai cheltuit prea mulţi bani până la sfârşitul şedinţei de shopping.
Dar ceea ce a fost eliberator pentru femeile din Vest este un sistem construit literalmente pe spinarea femeilor din ţările în curs de dezvoltare. Cum reuşesc Primark şi concurenţii săi din malluri din Vest şi High Stre