Moment istoric pentru viitorul transportului în Europa : elveţienii au finalizat excavările pentru cel mai lung tunel feroviar din lume, contruit în Munţii Alpi. Ambiţiosul proiect de infrastructură, numit deja "tunelul secolului" va intra astfel în faza finală de construcţie. O freză gigantică a spart vineri, 15 octombrie, ultimii metri cubi de stâncă, ce despart cele două capete ale tunelului Gotthard.
Moment istoric pentru viitorul transportului în Europa : elveţienii au finalizat excavările pentru cel mai lung tunel feroviar din lume, contruit în Munţii Alpi. Ambiţiosul proiect de infrastructură, numit deja "tunelul secolului" va intra astfel în faza finală de construcţie.
O freză gigantică a spart vineri, 15 octombrie, ultimii metri cubi de stâncă, ce despart cele două capete ale tunelului Gotthard.
Mega-structura are 57 de kilometri lungime, trece pe la două mii de metri sub vârfurile masivului Gotthard şi devine, automat, cel mai lung tunel feroviar din lume.
Din 2017, când va fi dat în exploatare, tunelul va scurta cu o oră drumul de la Zurich la Milano.
Trenurile de pasageri vor putea circula cu 250 de km/h, iar cele de marfă cu 160 de km/h.
Proiectul a fost demarat acum 15 ani după ce în 1994, elveţienii au aprobat prin rederendum "iniţiativa Alpilor", care obligă Guvernul să transfere treptat traficul transalpin de la cel rutier la cel feroviar.
Statele vecine cu Elveţia, toate membre ale Uniunii Europene s-au raliat şi ele acestui proiect şi au investit masiv în transportul feroviar, mai sigur, mai ieftin şi mai puţin poluant decât cel rutier.
Moment istoric pentru viitorul transportului în Europa : elveţienii au finalizat excavările pentru cel mai lung tunel feroviar din lume, contruit în Munţii Alpi. Ambiţiosul proiect de infrastructură, numit deja "tunelul secolului" va intra astfel în faza finală de constru