Povestea scuccesului Dacia începe să semenea a blockbuster de la Hollywood sau, mai degrabă, a manual de economie de la cele mai prestigioase universităţi. În plină criză a industriei auto, Dacia reuşeşte să vândă maşini pe bandă rulantă. Mai mult, creşterea vânzărilor nu mai este susţinută de programele de gen „Rabla”, desfăşurate în mai toate pieţele auto importante din Europa.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa, în primele nouă luni ale acestui an, s-au cifrat la 196.305 unităţi, în creştere cu 12,5% faţă de 174.469 unităţi raportate în perioada similară a anului trecut, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Cota de piaţă a constructorului autohton de automobile a crescut uşor, de la 1,6 la 1,9%. Un ritm de creştere mai mare (19,3%) s-a înregistrat în cazul înmatriculărilor de autoturisme Dacia pe piaţa Europei Occidentale, în primele nouă luni al acestui an fiind înmatriculate 162.202 unităţi, faţă de 135.943 unităţi în perioada ianuarie-septembrie 2009.
Dacia controlează 1,6% din piaţa auto a Europei Occidentale, în creştere faţă de 1,3% în primele nouă luni din 2009.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat în luna septembrie 2010 la 15.766 unităţi, în creştere cu 12,5% faţă de septembrie 2009 (14.024 unităţi), iar cota de piaţă a constructorului autohton de automobile a crescut uşor de la 1,0 la 1,3%.
Pe ansamblu, vânzările de autoturisme ale Grupului Renault pe cele 28 de pieţe, în primele nouă luni din 2010, s-au cifrat la 1.073.062 unităţi, în creştere cu 10,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut - 968.503 unităţi.
Statisticile ACEA vizează pieţele auto din 28 de state europene - 25 din UE (fără Cipru şi Malta) şi trei state EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia