O tânără din Zalău a realizat 12 lucrări din suprapunerea unor poze personale cu imagini din viaţa cuplului Ceauşescu şi le-a expus în Austria. Imaginile constituie lucrarea de diplomă a Imolei Galvácsy, la absolvirea Şcolii de artă fotografică „FotoK“, din Viena.
Expoziţia sugerează imixtiunea simbolică a cuplului dictatorial în viaţa fiecărui cetăţean obişnuit din România acelor vremuri.
Vernisajul a avut loc la sfârşitul lunii septembrie, într-o galerie de artă din Viena, oraş în care Imola trăieşte şi lucrează de opt ani. Lucrările sunt expuse într-un spaţiu neconvenţional, un pod vechi, în care pe 12 pânze de mari dimensiuni (200 pe 135 cm) se proiectează non-stop , în mod aleatoriu, cele 12 lucrări artistice, în fapt, suprapuneri de fotografii vechi de familie din copilăria artistei, cu fotografii din viaţa privată a cuplului Ceauşescu.
Imaginile rezultate îi prezintă, spre exemplu, pe cei doi dictatori, într-o atmosferă degajată, alături de artista din Zalău, într-un colaj realizat printr-o tehnică fotografică specială, deprinsă la Şcoala de artă fotografică „FotoK“ din Viena, acolo unde Imola a absolvit anul acesta, cu o lucrare de diplomă constituită tocmai de aceste lucrări.
Viaţa mea şi ... „ei“
Mesajul pe care, sub genericul „Viaţa mea şi... ei“, tânăra artistă a vrut să îl transmită numeroşilor vizitatori ai expoziţiei, mulţi dintre ei neavând niciodată vreun contact cu comunismul, a fost, după cum mărturiseşte chiar ea, imixtiunea simbolică a cuplului dictatorial în viaţa oricărui cetăţean obişnuit din România acelor vremuri, deci şi în viaţa „şoimului patriei“ de atunci, Imola Galvácsy.
Pe de altă parte, fotografa spune că a vrut să prezinte şi marea diferenţă dintre viaţa privată a unei familii cu preocupări artistice din Zalău (mama Imolei este profesoară de pian, iar tatăl un cunoscut arhitect) şi absu