Piaţa românească a automobilelor noi a consemnat în perioada ianuarie-septembrie al cincilea declin ca mărime din Uniunea Europeană (UE), de 29,7%, comparativ cu o scădere medie de 4,3% la nivel comunitar, .
În primele nouă luni, pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 62.348 de automobile noi, compartiv cu 88.641 în acelaşi interval al anului trecut.
La nivelul Uniunii Europene, numărul total al înmatriculărilor s-a situat la 10,25 milioane, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA)
Cele mai accentuate scăderi au fost înregistrate de Bulgaria (37,8%), Grecia (31,9%), Ungaria (31,6%) şi Slovacia (29,9%), lider european în privinţa creşterii numărului de înmatriculări noi, în perioada analizată, fiind Irlanda (52,3%), în clasament urmând Portugalia (43%), Suedia (35,9%) şi Danemarca (35,5%).
În septembrie, în România au fost înmatriculate 6.860 de automobile noi, cu 1,2% peste nivelul lunii corespunzătoare din 2009. În UE, indicatorul a coborât cu 9,6%, la 1,22 milioane unităţi, marcând a şasea lună consecutivă în care cererea s-a diminuat.
Cea mai mare piaţă din UE pentru automobilele noi a fost în primele trei trimestre Germania, cu 2,16 milioane înmatriculări (-27,5%). În luna septembrie, poziţia de lider este ocupată de Marea Britanie, cu 335.246 de unităţi înmatriculate (-8,9%).
Dacia se plasează pe locul patru în UE după avansul numărului înmatriculărilor noi în primele nouă luni, de 11,4%, la 192.833 unităţi. Cota de piaţă a constructorului auto român a crescut de la 1,6% la 1,9%.
Cel mai mare avans al înmatriculărilor a fost înregistrat de marca Land Rover (27,8%, la 51.529 de automobile). În clasament urmează Nissan (15,5%, la 295.987 unităţi) şi Volvo (13,2%, la 156.294 unităţi).
Cele mai multe înmatriculări au fost consemnate de grupurile Volkswagen (2,17 milioane de unităţi, în