Adevărul Holding a organizat, vineri, la Clubul Ţăranului Român din Bucureşti, o şuetă despre potenţialul turistic al României. Evenimentul face parte din campania „Arată-ne România ta!“, organizată de ziarul „Adevărul“ în parteneriat cu National Geographic.
Doron Zliberstein (vicepreşedinte Tuborg), Rupert Wolf Murray (scriitor călător), Sebastian Froux (de la evadeazacunoi.ro) şi DJ-ul Tom Wilson au vorbit când fascinaţi de plaiurile României, când uimiţi de lipsa de implicare a românilor în turism. Ei au povestit cum au perceput prima dată România, prin ce experienţe au trecut, dar şi ce schimbări ar trebui să facem ca să ajungem să călătorim în propria ţară.
„Am venit în România pentru prima dată în 1986. Am făcut autostopul, dar nimeni nu a vrut să mă ia”, a început povestea sa Rupert Wolf Murray, care obişnuieşte să călătorească cel mai des cu bicicleta. „Voi staţi pe un depozit foarte bogat de resurse turistice, sate vechi şi locuri minunate, dar promovarea acestora se face prost, din această cauză nu vin străinii aici”, a subliniat scoţianul. Concluzia lui Murray a fost că turismul poate să fie un mare ajutor pentru economia românească.
Românilor le lipseşte experinţa în turism
Jurnalistul şi DJ-ul Tom Wilson a ajuns în România în 1999. S-a întors în 2000 şi s-a mutat definitiv în 2002. O emisiune la TVR l-a făcut să cunoască frumuseţile de aici. „Câţi dintre voi ştiţi de Cheile Nerei, care sunt cele mai lungi din România?”, a întrebat el într-o română învăţată „după ureche”, dar corectă. În primii trei ani şi-a petrecut vacanţele în România, iar de curând a străbătut Transfăgărăşanul pe bicicletă.
Sebastian Froux a venit în România acum 10 ani cu un prieten. „Mi-a plăcut foarte mult şi la început am vrut să investesc aici. Am lucrat în mai multe domenii şi mi-am descoperit pasiunea: îmi place să comunic cu oamenii, să