eMag.ro controlează retailul electronic, dar piaţa va creşte foarte lent în următorii ani. În România, doar 12% din vânzări sunt on-line, faţă de 25% media europeană sau 35% în SUA. Sursa: VLAD STĂNESCU
Criza economică nu a ocolit retailul on-line. Dacă, în urmă cu doi ani, se spera la o valoare a pieţei de 1 miliard de euro pentru 2010, realitatea e dezamăgitoare: vânzările nu au ajuns nici măcar la jumătatea sumei prognozate. Cel mai mare retailer on-line românesc rămâne emag.ro, un site consolidat în nouă ani de experienţe bune şi rele.
După ce a terminat anul 2009 cu o cifră de vânzări de 64 de milioane de euro, Radu Apostolescu, directorul diviziei eMag.ro, estimează un total de 100 de milioane de euro pentru anul 2010. Andrei Radu, director Link 2 e-Commerce şi organizatorul Galei e-Commerce din România, crede că, în acest moment, totalul pieţei în România se învârte în jurul sumei de 400 de milioane de euro.
O desagă de soluţii anticriză
"Suntem în grafic, ne atingem targetele, iar anul 2011 îl văd chiar un pic mai bun", a spus Radu Apostolescu. Magazinul on-line, aflat pe locul unu în topul siteurilor de e-commerce, cu 1,7 milioane de vizitatori unici pe ultima lună, deţine o poziţie dominantă pe piaţa de electro-IT românească. Aşadar, specialiştii nu încurajează lansarea de businessuri on-line în acest sector.
"Este prea plin şi necesită investiţii mult prea mari. Încercaţi flori, produse de lux, haine şi cărţi. eMag e cel mai tare, urmat de pcgarage.ro şi pcfun.ro. Sunt magazine on-line care s-au aşezat bine pe piaţă", a declarat Andrei Radu.
Ca soluţie de ieşire din criză, eMag a lansat în 2010 "extragaranţia" pentru clienţii săi - poţi înapoia produsul în 30 de zile, chiar dacă l-ai desigilat, iar transportul în ţară, chiar şi pentru un singur mouse, îl suportă firma. "Criza s-a simţit