Noua compactă de la Citroen este maşina cu care francezii atacă supremaţia rivalilor germani.
Nici nu s-au stins bine ecourile lansării mondiale de la Paris, că noul C4 a şi fost scos la joacă de cei de la Citroen. Primul contact cu modelul cu care producătorul din Hexagon vrea să atace segmentul compactelor, cel mai disputat în Europa, l-am avut în îndepărtata peninsulă Scandinavia. C4 s-a schimbat mult în bine, iar rivalii consacraţi VW Golf, Opel Astra, Ford Focus şi Renault Megane au de ce să se teamă pentru că maşina francezilor este bombă!
Acolo am putut testa maşina în Danemarca şi Suedia, pe un traseu ce ne-a dus de la Copenhaga la Malmo pe un traseu care a inclus şi senzaţionalul pod Oresund ce leagă cele două ţări peste strâmtoarea cu acelaşi nume. În lungime de circa 18 km, "puntea" de beton şi fier reprezintă o legătură dublă, cale ferată şi autostradă, între cele două ţări şi este formată dintr-un pod, un tunel în mare şi insula artificială Peberholm. În doar 20 de minute puteţi ajunge din Copenhaga în oraşul suedez. Dar, despre acest subiect vom vorbi altă dată.
DOTĂRI ŞI MATERIALE PREMIUM
C4 a fost supus unui amplu proces de restilizare, care a făcut ca modelul să nu mai aibă în comun cu predecesorul său decât numele. Schimbările estetice majore fac ca noul C4 să fie superb indiferent de unghiul din care-l priveşti. Au fost unii cârcotaşi care au încercat să-i găsească defect sau defecte, dar s-au convins repede că frumuseţea acestei maşini este o caracteristică pe care nu i-o poate nega nimeni. Cine susţine contrariul, cu siguranţă trebuie ori să-şi pună ochelari, ori să renunţe la a mai mesteca gumă Orbit...
Designul este cuminte şi rafinat, înscriindu-se în noul limbaj de design al francezilor. Practic, cu noul său look, C4 se bate de la egal la egal cu rivalii săi, aducând o imagine nouă şi f