Chiar daca ne place sa spunem ca suntem independenti, specialistii in marketing stiu foarte bine ca, de multe ori, consumatorii vor migra catre un produs sau catre un brand sub influenta prietenilor.
Exista numeroase firme care aleg chiar sa nu investeasca in promovare, mizand pe publicitatea "mouth to mouth", adica reclama pe care o face un prieten care a cumparat un produs sau a apelat la serviciile sale. Firmele care lucreaza pe o piata de nisa sunt, in principiu, cele care apeleaza des la astfel de tehnici.
Consumatorii cred mereu ca aleg cel mai bun produs la cel mai bun pret. Sau cel putin ca acesta este obiectivul lor. Un studiu recent arata insa ca, de cele mai multe ori, suntem ghidati in alegerile noastre de un instinct de turma, care ne face sa ne luam dupa prietenul pe care il stimam mai mult. Iar fenomenul se manifesta deseori pe retele sociale.
Un studiu realizat la Universitatea Oxford arata ca, cel putin pe retelele sociale, produsele sunt la fel de indragite precum sunt indragiti si oamenii care le promoveaza. Asta inseamna ca sunt sanse mai mari sa cumperi, spre exemplu, o aplicatie cumparata de o persoana care are multi prieteni, mai curand decat orice altceva, arata studiul publicat in revista Academiei de Stiinte din Statele Unite (Proceedings of the National Academy of Sciences of the United states of America).
Studiul a fost realizat prin analiza modului in care utilizatorii de Facebook au folosit aplicatiile dezvoltate de anumite firme. Analiza a fost facuta pe 2.700 de aplicatii folosite de aproape 50 de milioane de utilizatori Facebook.
S-a constatat ca exista chiar un prag dupa care popularitatea unei aplicatii crestea drastic. Dupa ce se ajungea la aproximativ 55 de instalari zilnic, popularitatea crestea enorm. Daca o aplicatie obisnuita avea in jur de o mie de utilizatori, cea m