Guvernul a stabilit că în România cel mai ieftin kilometru de autostradă nu poate trece de 3,9 milioane euro, iar cel mai scump de 6,1 milioane, fără TVA. Totuşi, constructorii au şanse să umfle preţurile în continuare, deoarece nu li se spune şi ce materiale să folosească, şi ce volum de lucrări trebuie efectuate.
Preţul de referinţă pentru un kilometru de autostradă în zona de munte nu ar trebui să depăşească 6,1 milioane de euro, fără TVA, potrivit standardelor de cost elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Pentru zona de câmpie, oficialii ministerului recomandă un cost de maximum 3,86 milioane euro, iar pentru cea de deal standardul de cost este de 5,05 milioane euro pe kilometru. Standardele au fost elaborate de specialiştii ministerului în colaborare cu cei ai IPTANA (fostul Institut de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene) şi va fi folosit atât de Guvern pentru a şti câţi bani să aloce proiectelor, cât şi de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, la licitaţiile viitoare organizate de aceasta, constructorilor nepermiţându-li-se se depăşească valorile.
Preţurile sunt pentru o autostradă construită în condiţii minimale, adică fără poduri, pasaje, viaducte, tuneluri, noduri rutiere, iluminat, panouri antiorbire, parcări, sisteme de monitorizare şi telefonie. De asemenea, costurile presupun că lucrările autostrăzii în cauză nu se vor lovi de probleme deosebite, adică nu vor fi necesare lucrări de consolidare ale terenului, hidrotehnice, lucrări pentru protecţia mediului etc. La stabilirea standardelor de cost s-au luat în considerare preţurile din ianuarie pentru materiale, utilaje şi transport, salariu mediu brut pe ramură comunicat de Institutul Naţional de Statistică la nivelul mediei anului 2009 pentru lucrările de manoperă, costuri asupra salariilor pe care le suportă angajatorul