Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a obţinut în al treilea trimestru un profit de 2,17 miliarde de dolari, fiind cel mai bun trimestru din ultimii doi ani, relatează Bloomberg, potrivit căruia rezultatele financiare în creştere ale gigantul telecom se datorează publicităţii pe telefoane mobile. De asemenea, veniturile obţinute au fost de 5,48 de miliarde de dolari, depăşind astfel estimările de 5,26 de miliarde de dolari ale analiştilor.
Compania a înlăturat astfel temerile pieţei că investiţiile mari în proiecte mobile, de energie regenerabilă şi de inovaţie au o rentabilitate îndoielnică şi pot eroda marjele, relatează Reuters. Pentru prima dată Google a oferit rezultatele obţinute din publicitatea pe telefoane mobile şi bannere. Anualizat, acestea ar aduce venituri de un miliard de dolari, respectiv 2.5 miliarde de dolari, depăşind investiţiile în smartphone-uri şi alte proiecte online. Companiile au cheltuit în al treilea trimestru 6,15 miliarde de dolari în Statele Unite pe reclamele pe internet, cu 11,8% mai mult decât cu un an înainte, potrivit companiei de cercetare Emarketer, citată de Bloomberg. "E clar că afacerile motorului de căutare se menţin mai bine decât s-ar fi aşteptat cineva, iar eforturile de extindere pe mobile şi display advertising sunt pe cale să devină părţi semnificative ale afacerii", a declarat Ross Sandler, analist la compania de investiţii RBC Capital Markets.
În ceea ce priveşte YouTube, site-ul de videosharing deţinut de Google, numărul videoclipurilor care conţin reclame a crescut la două miliarde de săptămână, cu 50% mai mult comparativ cu anul trecut.
Google încearcă să-şi găsească noi surse de venit, pe lângă clasicul motor de căutare. Android, platforma pentru telefoane mobile dezvoltată de companie, a întrecut deja în Statele Unite BlackBerry al canadienilor de la Research in Motion, potrivit