Retailerul german Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comertul romanesc, a lucrat anul acesta la remodelarea a 1.300 de magazine de cartier, tinta pentru 2013 fiind de 10.000 de magazine.
“Daca nu ajutam clientii revanzatori sa-si remodeleze magazinele, o sa se intample ca in Europa de Vest, unde toate magazinele de cartier au disparut”, a declarat Claude Sarrailh, director de management al clienti din cadrul Metro Cash & Carry Romania, in cadrul unei intalniri cu presa.
Acesta a explicat ca anul acesta s-au inchis si mai multe afaceri de acest gen fata de 2009, pe fondul crizei, si ca pericolul iesirii de pe piata poate fi evitat daca isi adapteaza modelul la cerintele clientului. Claude Sarrailh a mentionat ca proprietarii de magazine de cartier fac, in general, trei mari greseli: produsele sunt ingramadite pe rafturi, preturile nu sunt intotdeauna la vedere, iar sortimentatia este prea mare. [Afla aici si ce a declarat Dinu Patriciu recent: Hipermarketurile si supermarketurile sunt o forma de comert care distrug comertul traditional].
Rata de crestere a vanzarilor, in urma lucrarilor de remodelare, a fost de minim 20-25% minim, respectiv de maxim 200-300%, potrivit estimarilor lui Sarrailh.
Obiectivul este ca, in urmatorii trei ani, sa fie realizata remodalarea a 10.000 de magazine de proximitate, ceea ce inseamna o optime din numarul total la nivelul tarii, potrivit estimarilor oficialului Metro Cash & Carry Romania (MCCR). Costurile de reamenajare si reorganizare a spatiilor de vanzare sunt suportate de proprietarul magazinului, retailerul german oferind consultanta gratuita pe parcursul lucrarilor.
Remodelarea unui magazin poate dura, in functie de schimbarile care trebuie facute, intre doua saptamani si pana la trei luni, costurile variind de la cateva sute de lei pana la 10.000 de euro.
“Pana acum, toti cei