Deşi principalele lipsuri ale angajaţilor sunt cunoscute, respectiv problemele de comunicare, de calificare sau lipsa iniţiativei, directorii admit că nu au depus eforturi pentru a remedia situaţia
Printre marile probleme pe care le au patronii în aplicarea strategiei de dezvoltare a afacerii se numără şi "lipsa de talent". Problema este semnalată de 57% dintre oficialii de vârf ai companiilor din România, conform studiului "Stra-tegia privind Forţa de Muncă", realizat de Manpower.
În topul domeniilor în care angajatorii se simt ameninţaţi de o eventuală lipsă a personalului cu competenţe specifice se află domeniul financiar şi cel bancar, dar şi furnizorii de utilităţi - energie, apă, gaze - şi domeniul construcţiilor. Patronii recunosc însă că, deşi au cunoştinţă de aceste dificultăţi, nu depun prea mai eforturi pentru a remedia situaţia. În acelaşi timp, 19% dintre directorii şi patronii care au participat la studiu recunosc că cel mai mare dezavantaj pe care îl au în aplicarea strategiei de afaceri este lipsa aptitudinilor de comunicare ale angajaţilor. Cele mai grave probleme pe comunicare par a fi în firmele de pe piaţa de retail, unde procentajul urcă la 26%. Un alt impediment major este şi calificarea insuficientă a angajaţilor, problemă recunoscută la nivelul întregii economii de către 12% dintre patroni.
Timpul de aşteptare pentru găsirea unui job, mai mult de 12 luni
Pe de altă parte, un sondaj realizat de site-ul de recrutare Myjob arată că aproape patru din zece români care îşi caută un job petrec peste 12 luni până la găsirea unui loc de muncă. Procentajul este triplu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când doar 12% dintre români se angajau după mai mult de un an de căutări.
Potrivit sondajului, 16,21% dintre participanţi afirmă că au aşteptat un job între 4 şi 6 luni, alţi 14,14% - între 7 şi 12 luni şi aproape 20%