Executivul forţează adoptarea legii învăţământului. Elevii, părinţii şi cadrele didactice au organizat pichete în faţa Ministerului Educaţiei şi au cerut demisia ministrului Daniel Funeriu. Specialiştii apreciază că Guvernul îşi asumă răspunderea pe cea mai proastă variantă a Legii Educaţiei, cea adoptată la 19 mai de Camera Deputaţilor.
Săptămâna trecută a fost una de foc pentru viitorul reformei sistemului de educaţie din România: după anunţarea adoptării Legii Educaţiei în regim de urgenţă a fost declanşat un val de nemulţumire în rândul profesorilor şi al rectorilor. Sute de profesori şi studenţi şi-au petrecut zile întregi în faţa Ministerului Educaţiei, în semn de protest faţă de decizia privind modalitatea de promovare a legii.
Cadrele didactice au declarat că nu înţeleg graba Executivului de a impune actul normativ care se află în acest moment în dezbatere la Senat. Inclusiv Mihail Hărdău, şeful Comisiei de Învăţământ din Senat a ieşit şi a spus că nu e bine ca o lege aşa de importantă să fie adoptată în pripă, iar senatorii au discutat majoritatea articolelor din actul normativ.
Varianta senatului, mai bună decât cea a camerei
La rândul lor, sindicaliştii din învăţământul superior, afiliaţi la „Ama Mater" au declarat că dezbaterile asupra legii nu trebuie politizate şi că este necesar consensul tuturor celor implicaţi pentru ca sistwemul de învăţământ să aibă stabilitate şi să fie predictibil.
Specialiştii în educaţie susţin şi ei că adoptarea rapidă a legii este de fapt un compromis politic. „Părerea mea este că legea este acum aşa cum a vrut UDMR. Senatorii aduseseră şi ei nişte schimbări pentru universităţi. Părerea mea este varianta de la Senat este în proporţie de 90% bună, în timp ce varianta de la Cameră este de 80%", a spus Ştefan Vlaston, preşedintele EDU-CER.
Părinţii susţin şi ei că este greu de explicat ne