O foreză gigant a dărâmat, vineri, ultimul perete de stâncă ce despărţea cele două secţiuni ale celui mai lung tunel din lume, Gothard, o galerie de 57 km, la 2.000 m sub munte, în inima Alpilor elveţieni. Steagul elveţian a fost înălţat şi o statuetă a Sainte-Barbe, ocrotitoarea minerilor, a fost adusă în aplauzele publicului, când cele două secţiuni ale tunelului s-au întâlnit. Şantierul Secolului, cum l-a numit presa, va permite ca distanţa între Zurich şi Milano să fie parcursă în 2h40, cu o oară mai puţin decât în prezent. Trenurile de pasageri vor circula cu 250 km/h, iar cele de marfă, cu 160 km/h, adică de două ori mai repede decât acum. Prin tunel vor putea trece zilnic 300 de trenuri, cu mult mai multe decât prin actualul tunel, construit acum 128 de ani şi având o lungime de 15 km. Şantierul a fost inaugurat acum 15 ani, tunelul va fi cel mai lung din lume şi urmează să devină operaţional în 2017. Imensul şantier este mândria Elveţiei: au fost excavate 24 de milioane de tone de stâncă, adică de cinci ori mai mult decât volumul marii piramide a lui Keops şi 2.000 de muncitori de 10 naţionalităţi au lucrat în permanenţă sub pământ.
Autori: A.B.
O foreză gigant a dărâmat, vineri, ultimul perete de stâncă ce despărţea cele două secţiuni ale celui mai lung tunel din lume, Gothard, o galerie de 57 km, la 2.000 m sub munte, în inima Alpilor elveţieni. Steagul elveţian a fost înălţat şi o statuetă a Sainte-Barbe, ocrotitoarea minerilor, a fost adusă în aplauzele publicului, când cele două secţiuni ale tunelului s-au întâlnit. Şantierul Secolului, cum l-a numit presa, va permite ca distanţa între Zurich şi Milano să fie parcursă în 2h40, cu o oară mai puţin decât în prezent. Trenurile de pasageri vor circula cu 250 km/h, iar cele de marfă, cu 160 km/h, adică de două ori mai repede decât acum. Prin tunel vor putea trece ziln