Există actori şi există fenomene actoriceşti. Unul dintre aceste fenomene ale scenei este, în Franţa, Fabrice Luchini, capabil să-şi fascineze publicul doar citind extrase dintr-o carte în faţa sa. De mai mulţi ani Fabrice Luchini a lansat acest tip de spectacol bazat pe capacitatea sa hipnotică şi pe textele unor autori importanţi. Un magazin cultural cu Matei Vişniec (audio): teatru, benzi desenate şi literatură.
Există actori şi există fenomene actoriceşti. Unul dintre aceste fenomene ale scenei este, în Franţa, Fabrice Luchini, capabil să-şi fascineze publicul doar citind extrase dintr-o carte în faţa sa. De mai mulţi ani Fabrice Luchini a lansat acest tip de spectacol bazat pe capacitatea sa hipnotică şi pe textele unor autori importanţi.
Pentru că Fabrice Luchini nu citeşte chiar orice: anul acesta, de exemplu, el citeşte extrase din opera unui eseist decedat în urmă cu câţiva ani, Philippe Muray. Am putea spune chiar că acest autor este relansat acum în atenţia publicului datorită acestui spectacol, este scos din uitare de forţa actoricească a lui Fabrice Lucchini.
Spectacolul său lectură, prezentat la Théâtre de l'Atelier la Paris are un succes atât de mare încât a fost prelungit până în luna decembrie. Puţine sunt teatrele pariziene luate cu asalt aşa cum se întâmplă la teatrul Atelier unde toate cele 565 de locuri sunt ocupate în fiecare seară, şi aceasta timp de trei sau patru seri pe săptămână…
Ceea ce reuşeşte Fabrice Luchini, prin arta sa de a citi şi de a transmite spiritul unui text, este efectiv inegalabil, deşi există şi un fenomen de modă care se creează în jurul lui. Turneele sale în provincie au devenit, de exemplu, un fel de momente de triumf.
În luna noiembrie Fabrice Luchini se duce să citească în faţa spectatorilor la Teatrul Naţional din Nisa. Iar directorul teatrului declară în revista LE FIGARO Magazine: sunt