Securitatea datelor personale de pe Facebook este, din nou, pusă la îndoială. Informaţiile de identificare a zeci de milioane de utilizatori au fost transmise la cel puţin 25 companii de publicitate şi de monitorizare pe internet, prin intermediul celor mai populare aplicaţii Facebook, demonstrează o anchetă desfăşurată de publicaţia "Wall Street Journal" (WSJ).
Scurgerea de informaţii s-a produs prin transmiterea ID-urilor celor care foloseau aplicaţiile LOLapps Media şi Zynga, care includ jocuri populare precum FarmVille (59 de milioane de utilizatori), FrontierVille şi Texas HoldEm Poker. În total, 500 de milioane de utilizatori Facebook (FB) se joacă online.
Citeşte şi:
Facebook a pierdut peste 34.000 de membri, de la o zi la alta
Cinci mituri despre Facebook
25 de curiozităţi despre Facebook la locul de muncă
O anchetă WSJ a demonstrat că zece dintre cele mai accesate aplicaţii transmiteau ID-urile utilizatorilor unor companii de publicitate şi de monitorizate pe internet, scrie WSJ.
Principala informaţie transmisă altor companii este aşa-numitul "ID Facebook", un număr alocat fiecărei persoane care şi-a activat un cont. În condiţiile în care această serie este o parte publică a tuturor profilurilor FB, oricine poate introduce acest număr într-un motor de căutare pe internet şi să afle informaţii postate pe FB, chiar dacă acestea au fost setate, iniţial, ca private.
WSJ a descoperit că aplicaţiile Facebook au transmis aceste ID-uri la cel puţin 25 de companii de publicitate şi de baze de date, câteva dintre ele folosindu-le la crearea profilurilor online prin care urmăresc activitatea pe internet a indivizilor. Un exemplu este compania RapLeaf Inc. care şi-a creat o bază de date cu ID-urile FB incluse, pe care ulterior o comercializează contracost. RapLeaf a vândut această bază de date la cel puţin 12 alte companii,