Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piaţă, a raportat un declin de 0,7% al vânzărilor la nivel local pe primele nouă luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, valoarea acestora ajungând la 804 mil. euro (inclusiv TVA).
În termeni comparabili (excluzând expansiunea reţelei), vânzările retailerului francez în România s-au diminuat cu 5,3% în acelaşi interval, faţă de ritmul de declin de 4,9% înregistrat în semestrul întâi.
Astfel, stabilizarea vânzărilor totale în primele trei trimestre poate fi pusă pe seama investiţiilor finalizate de Carrefour în expansiune, reţeaua de supermarketuri ajungând la 29 de unităţi, faţă de 24 de magazine operaţionale la finele lui septembrie 2009. Compania a deschis şi un hipermarket în această perioadă, la Drobeta-Turnu Severin, însă inaugurarea a avut loc la finele lunii august, unitatea având astfel o contribuţie mică la vânzările raportate de retailer la nouă luni.
Per total, vânzările Carrefour România în T3 au readus compania pe un trend descendent, în condiţiile în care ritmul raportat pe semestrul întâi a fost de plus 0,4% (incluzând expansiunea).
Vânzările Carrefour în România au coborât cu 2,8% în trimestrul al treilea, la 270 de milioane de euro. În termeni comparabili, Carrefour a înregistrat în România o scădere de 6,1% în trimestrul al treilea.
În 2009, primul an în care s-a lovit de scăderi în consum în România, retailerul francez a raportat prima scădere anuală de vânzări, de 4,6%, însă afacerile în lei au rămas pe creştere datorită expansiunii cu două hipermarketuri şi şase supermarketuri. Carrefour a avut anul trecut afaceri de circa 1,14 mld. euro la nivel local, din care aproximativ 100-120 mil. euro pe segmentul supermarketurilor.
Din 2010, compania şi-a concentrat expansiunea pe segmentul supermarketurilor, planurile anunţate până acum indicând zece deschi