Instituţiile de finanţare nu se preocupă să-şi educe clienţii şi să stimuleze compartamente responsabile în gestionarea resurselor financiare, ceea ce conduce la o supraîndatorare a debitorilor, urmată de incapacitatea de plată, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare M.S. Consulting. Sursa: Octavian Cocolos
În ceea ce priveşte relaţia cu băncile, experţii M.S. Consulting susţin în urma realizării studiului s-au remarcat două tendinţe majore.
"Supraîndatorarea: persoanele care au contractat deja unul sau mai multe credite ajung să fie nevoite să apeleze la un nou credit (pentru a putea plăti ratele la creditele deja existente) sau să solicite o refinanţare. Iar cea de-a doua este respingerea vehementă a creditării dublată de punerea sub semnul întrebării a ofertelor "aparent avantajoase" ale băncilor", se menţionează în comunicatul trimis EVZ de compania de cercetare.
Instituţiile de finanţare nu se preocupă să-şi educe clienţii şi să stimuleze compartamente responsabile în gestionarea resurselor financiare, ceea ce conduce la o supraîndatorare a debitorilor, urmată de incapacitatea de plată, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare M.S. Consulting.
Creditele de consum sunt mult prea scumpe
Analizând răspunsurile participanţilor la studiu, reiese că în categoria tipurilor de credite puţin dezirabile conduc creditele de consum. Acestea sunt considerate mai lejer de obţinut, dar dobânda anuală este consistent mai mare.
Pentru a nu apela la astfel de credite, "membrii comunităţii analizate" îşi recomandă reciproc economisirea treptată a sumei necesare pentru achiziționarea şi apoi cumpărarea produsului dorit sau optarea pentru soluţii inovative.
"În perioadă de criză trebuie evitat contactul cu băncile, mai ales cu cele care acordă credite de consum si au