Franţa a fost întotdeauna ţara pasionaţilor de modă, Olanda patria bicicletelor şi Elveţia mama ciocolatei. Belgia însă este ţara tuturor, scrie revista BUSINESS Magazin.
În Bruges, ciocolateriile te îmbie la tot pasul. Zeci de oferte garnisesc vitrinele acestor boutique-uri unde ciocolata este fie produsă, fie ornată manual. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării, de la forma şi culoarea bomboanelor şi a tabletelor de ciocolată şi până la ambalaj. Ciocolata este în sine o atracţie turistică în Bruges, care atrage deopotrivă localnici, dar mai ales turişti, plăcut surprinşi de inventivitatea ciocolatierilor. Şi cum cele mai multe ciocolaterii sunt pe străduţele pietonale, care trec peste canale şi prin parcuri, precum şi prin zonele de shopping, oraşul este în sine o invitaţie la plimbare.
Parcurile din Bruges sunt largi şi cochete, clădirile frumos conservate, iar preferata turiştilor este o zi de relaxare în acest orăşel care este supranumit Veneţia Nordului.
Aşadar, nu doar ciocolateriile atrag vizitatori. Nici magazinele de haine nu se lasă mai prejos. Deşi vânzătorii nu te aşteaptă în uşă ca în Turcia şi deşi vitrinele nu sunt acoperite cu oferte "Orice la 10 lei", cumpărătorii intră şi nu ies cu mâna goală. De fapt, asta m-a mirat cel mai mult în Bruges: aproape toţi oamenii care se plimbau prin oraş duceau în mână una sau mai multe sacoşe cu însemnele unui brand de haine. Nici urmă de priviri lungi la vitrine sau de restricţii în bugetele de cumpărături - toată lumea cumpăra ceva.
În capitala Europei, la Bruxelles, pe artera comercială nu mai ai loc să păşeşti. Cumpărătorii se înghesuie în magazine, deşi perioada reducerilor încă nu a început.
Înghesuială pe arterele comerciale
Pe o distanţă de nici 400 de metri sunt, aproape unul după altul, cele mai populare magazine: patru H&M. Nimeni nu iese fără o pungă inscripţi