Bienala Tinerilor Artişti, de la Palatul Ştirbei, are ca temă raportul dintre „supraveghere“ şi „subveghere“. „Supravegherea“ represivă, de tip modern totalitar, cedează locul uneia insidioase şi dezideologizate, postmodernă, iar „subvegherea“ este reacţia civică la aceasta.
Nu se putea găsi un decor mai potrivit pentru expoziţia Bienalei Tinerilor Artişti, aflată la cea de-a patra ediţie, decât încăperile dezolante ale Palatului Ştirbei, situat în „buricul târgului", pe Calea Victoriei - una dintre clădirile „cu probleme" ale Bucureştiului.
Camerele mizere, lăsate în paragină, cu pereţii scorojiţi, tencuiala căzută şi mirosind a vechi, stătut şi a nesimţire românească, îşi găsesc, în sfârşit, o utilitate temporară, găzduind lucrările artiştilor contemporani din câteva ţări ale lumii, aduse la Bucureşti de organizatorul evenimentului, Fundaţia Culturală Meta, şi de curatorul ediţiei, istoricul şi criticul de artă Mica Gherghescu.
Vizitatorul se poate plimba, într-o singurătate desăvârşită, prin încăperile situate la cele trei niveluri ale fostului Palat, de a cărui somptuozitate nu mai aminteşte nimic, apreciind lucrări de fotografie, instalaţii, video-art etc., iar din când în când îşi poate arunca privirea pe ferestrele care dau în curtea interioară, pentru a „admira" mormanele de gunoaie, care, în bună tradiţie autohtonă, au luat în stăpânire fostul domeniu al domnitorului valah.
Ediţia actuală a Bienalei are ca tematică „Police the police", propunându-şi să testeze tensiunea care se creează între două noţiuni problematice: „supravegherea" şi „subvegherea".
„De o bună perioadă de timp spaţiul artistic contemporan este posedat de necesitatea acţiunii directe, radicale şi, eventual, politic eficiente în câmpul culturii. Este o nevoie afirmată fie prin activisme culturale intransigente, prin remodelări teoretice şi estetic