Următoarea generaţie a modelului Logan va fi proiectată integral în România, de către inginerii din cadrul Renault Technologie Roumanie, şi va costa mai puţin, anunţă Philippe Prevel, directorul programului Logan la nivel global
Viitorul Logan, la care inginerii români lucrează deja şi care va fi lansat pe piaţă peste doi-trei ani, va putea fi cumpărat la un preţ mai bun decât în prezent. "Viitorul Logan va fi mai ieftin. Vom căuta cele mai simple soluţii şi vom echipa maşina cu exact ce are nevoie clientul, nimic mai mult. Nu putem implementa tehnologie de dragul tehnologiei", spune Philippe Prevel, fostul director general al Renault Technologie Roumanie, care acum ocupă funcţia de director al programului Logan la nivel global. Lansat în 2004 ca un model low-cost, destinat pieţelor emergente, proiectul "X90" sau Logan, a reprezentat o surpriză chiar şi pentru grupul francez, în condiţiile în care de la o singură versiune s-a ajuns în şase ani la şase modele, alte două urmând a fi lansate în anii următori. "În 2006 doar ne-am imaginat succesul modelelor Dacia, dar nu eram siguri. Acum suntem siguri. Dacă top-managementul Renault a decis să construiască acest centru în România, s-a estimat succesul. Iar acum este realitate", afirmă Prevel. Piaţa maşinilor low-cost creşte mai rapid decât piaţa auto totală la nivel mondial, pe măsură ce ţări precum Brazilia, Rusia, India sau China se dezvoltă. Pe această piaţă auto, care potrivit Daimler AG va creşte cu încă 900 mil. maşini în următorii 25 de ani, vor concura viitoarele generaţii ale modelelor din gama Logan, care vor avea un preţ mai mic.
Loganul 100% românesc
Înainte de a preda complet mandatul de director general al Renault Technologie Roumanie către Sorin Buşe, Philippe Prevel anunţă rezultatele celor patru ani în care s-a construit de la zero RTR - inginerii români lucrează deja la viitorul Loga