Volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România (care deţine mărcile Ursus şi Timişoreana) în perioada aprilie-septembrie a scăzut cu 11% faţă de nivelul din acelaşi interval al anului trecut, impactul condiţiilor economice dificile fiind accentuat în vară de măsurile de austeritate şi de creşterea TVA, potrivit unui raport al grupului.
În Europa, volumul a scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă, după un prim trimestru dificil urmat de o vară caldă, care a sprijinit afacerile. Totuşi, SABMiller notează că producătorii de bere au continuat să fie afectaţi pe pieţele europene de situaţia economică slabă. Totuşi, la nivel mondial, volumul de bere vândut de grup în prima jumătate a anului fiscal 2010-2011 a urcat cu 1%, datorită pieţelor emergente din Africa şi Asia, rezultatul depăşind estimările.
Astfel, creşterile de pe pieţele emergente au compensat scăderile înregistrate în Europa şi America de Nord. SABMiller a vândut, în anul fiscal 2009-2010, încheiat în martie, 5,1 milioane de hectolitri de bere în România, în scădere cu 10% faţă de anul financiar anterior. Grupul este prezent pe piaţa românească prin intermediul companiei Ursus Breweries, care deţine patru unităţi de producere a berii la Timişoara, Cluj-Napoca, Buzău şi Braşov. Totodată, grupul a achiziţionat în ianuarie 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.
Volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România (care deţine mărcile Ursus şi Timişoreana) în perioada aprilie-septembrie a scăzut cu 11% faţă de nivelul din acelaşi interval al anului trecut, impactul condiţiilor economice dificile fiind accentuat în vară de măsurile de austeritate şi de creşterea TVA, potrivit unui raport al grupului.
În Europa, volumul a scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă, după un prim trimestru dificil urmat de o vară caldă, care a sprijinit afacerile. Totuşi, SABMi