Piaţa nunţilor a scăzut la jumătate de la începutul crizei, ajungând la o valoare de aproximativ 650 de milioane de euro, în timp ce numărul divorţurilor a crescut cu 17% în lunile de vară comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit unui calcul ZF
Evoluţia pieţei nunţilor se poate calcula după trei indicatori: numărul de căsătorii încheiate oficial, bugetele alocate petrecerilor de nuntă şi tarifele practicate de firmele organizatoare de astfel de evenimente.
Anul trecut, în România au avut loc aproape 134.000 de căsătorii, în scădere cu 10% faţă de 2008, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS). Raportat însă la primele opt luni din an, numărul de căsătorii a scăzut cu aproape 21% în 2010 prin comparaţie cu 2008, ajungând la aproape 90.000 în perioada ianuarie - august a acestui an. Dacă la această cifră se adaugă şi scăderea de 25-30% în bugetele alocate petrecerilor de nuntă, precum şi a tarifelor practicate de servicii de organizare de astfel de evenimente, se poate estima declinul unui business în care rulau anual peste 1,2 -1,3 miliarde de euro.
"Piaţa nunţilor a scăzut la 50% din trei motive principale: nefiind o prioritate, unii au mai amânat-o încă un an, în speranţa că trece criza. Pentru cei care vor să-şi facă în continuare nunta, bugetele au scăzut, pentru că nu-şi permit o petrecere foarte scumpă. Iar acele persoane care fac nuntă - cu bugete reduse - au parte de un număr mai mic de invitaţi", este de părere Alin Caraman, directorul agenţiei organizatoare de petreceri de nuntă şi petreceri corporate Bon Mariage din Capitală, care a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste un million de euro, la fel ca în anii precedenţi. Astfel, la un buget mediu de 10.000 de euro pentru fiecare petrecere cu 100 de invitaţi, rezultă că business-ul nunţilor a fost de 650 de milioane de euro anul trecut, la jumăt