Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova şi-a îmbogăţit repertoriul cu două producţii noi, „Balconul“ şi „Doar Hamlet“, dar startul stagiunii este departe de a fi spectaculos. „Doar Hamlet“, spectacol-eseu care are la bază piesa lui Shakespeare, este regizat de Alina Rece. Adrian Andone urcă singur pe scenă.
Regizoarea şi-a construit demersul pe ideea că spectacolul poate restarta conştiinţa publicului de azi. Alina Rece şi Adrian Andone sunt umili în faţa operei lui Shakespeare. Nu îi aduc osanale bombastic-bigote, ci arată un respect cald şi uman faţă de textul dramaturgului britanic.
În convenţia pe care o trasează regizoarea, spiritul lui Hamlet se materializează pentru o oră şi jumătate; prinţul Danemarcei revine la propria poveste pe îndelete. Acum, însă, nu mai are de luptat cu ipocriziile periculoase ale viilor. Îşi priveşte destinul cu detaşare şi îşi analizează cu un calm mai cuprinzător deşertăciunea. Interogaţiile lui n-au dispărut, dar au trecut printr-un proces îndelungat de selecţie şi maturizare.
Hamlet priveşte moartea în ochi - moartea lui şi a tuturor - dar mai ales acel deces al pasiunii mistuitoare care i-a împins pe adversarii săi spre gesturi necugetate. Scheletele pe care le dezgroapă sunt acum golite total de orgolii, iar Hamlet poate dialoga în sfârşit cu cei care le-au împrumutat, cândva, carnea, sângele şi sufletul.
Alina Rece a selectat pasajele în care Hamlet are replici pline, lucrând cu textul de cea mai mare profunzime şi oferindu-i actorului posibilitatea de a construi un rol memorabil. Montarea are, însă, o evoluţie liniară, previzibilă, cu toate eforturile regizoarei de a genera emoţie inserând pasaje muzicale puternice. Adrian Andone este temperat, neostentativ, echilibrat şi agil, fără a fi obositor, când îi vorbeşte unui Horaţio identificat în rândul publicului, despre „chintesenţa ţărânii"