Companiile din IT, consultanţă şi servicii financiare sunt cei mai mari angajatori ai toamnei. În continuare, însă, numărul poziţiilor pentru care recrutează este de peste două ori mai mic decât nivelul înregistrat la finalul lui 2008.
Luna aceasta are loc Angajatori de Top, considerat încă de la apariţie cel mai mare târg de cariere din România. Oricum, deocamdată a cam rămas fără concurenţă, niciun alt eveniment de gen nefiind anunţat câteva luni bune de-acum încolo. Aceasta, în condiţiile în care, în urmă cu doi ani, candidaţii aveau de ales între zeci de astfel de târguri.
De pildă, într-o singură săptămână din 2008, 9-16 aprilie, aveau loc nu mai puţin de patru, iar organizatorii se plângeau că duc lipsă de vizitatori. „Majoritatea erau coordonate de companii, de asociaţii studenţeşti sau de firme de organizare de evenimente, care au renunţat din cauza perioadei dificile. Nu a fost şi cazul nostru, cu atât mai mult cu cât Angajatori de Top este principala noastră activitate“, spune Dragoş Gheban, business development manager în cadrul Catalyst Solutions.
Ce a presupus situaţia extrem de dificilă de pe piaţa muncii pentru o companie care depinde, mai mult sau mai puţin, de un târg de carieră? O scădere la jumătate a businessului: dacă în 2008 Catalyst înregistra venituri de aproape un milion de euro şi un profit net de 415.000 de euro, anul trecut firma s-a mulţumit cu o cifră de afaceri sub 500.000 de euro, totuşi cu o marjă de profit de 25%. „Din primăvara lui 2010, am reînceput să creştem şi am crezut că trendul ascendent se va menţine, dar nu prea a fost cazul. Acum sperăm că primăvara lui 2011 va aduce relansarea“, spune reprezentantul Catalyst.
Între nevoia de recrutare şi branding
În schimb, pentru companii prezenţa la un asemenea târg se traduce, adesea, într-o mişcare de marketing, arată că sunt activi pe piaţă, „recrută