Statele Unite ale Americii ca deţinând primul loc pentru al doilea an consecutiv în calitate de ţară cu cea mai bună imagine globală, potrivit Indicelui Mărcilor de Ţară realizat de GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications. România se situează în treimea inferioară a clasamentului celor 50 de naţiuni măsurate.
Punctul forte al ţării noastre este capitolul guvernare, înregistrând cel mai bun scor pentru chestiuni referitoare la pace şi securitate şi protecţia mediului înconjurător. Exporturile reprezintă cea mai slabă componentă de imagine pentru ţara noastră. România primeşte cel mai bun loc între ţările latino-americane şi cel mai slab între cele est-europene.
Printre primele zece naţiuni, Europa de Sud a înregistrat câteva schimbări, Spania nemaifăcând parte din top zece şi Italia fiind depăşită de Canada. Franţa este acum clasată mai jos decât Germania.
„În timp ce naţiunile din vârful clasamentului rămân ţările dezvoltate şi ţările BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China n.red) continuă să se claseze în primele 20 de poziţii, Brazilia şi China, care dispun atât de putere economică cât şi de influenţă geopolitică din ce în ce mai mare, sunt cele două ţări care au prezentat unele dintre cele mai mari creşteri ale scorului în 2010 comparativ cu 2009”, a declarat Xiaoyan Zhao, vicepreşedinte şi director al studiului.
Decalajul dintre Vest şi Est se reduce
Analiza a fost efectuat între 7 iulie 2010 şi 4 august 2010 în 20 de ţări dezvoltate majore şi ţări în curs de dezvoltare şi care joacă diverse roluri importante în relaţiile internaţionale, comerţ şi fluxul de afaceri, culturale şi activităţile de turism. Rezultatele sondajului sunt bazate pe clasamentul efectuat de respondenţii din 50 de ţări pe probleme făcând parte din şase categorii: exporturi, guvernare, cultură, oameni, turism şi imigrare/investiţii.