Ambasada SUA s-a inspirat din „Ursul păcălit de vulpe“, pentru a crea „o alegorie pentru escrocheriile legate de Loteria Vizelor“ prin intermediul unui filmuleţ de desene animate, de aproape şapte minute, în care prezintă două dintre situaţiile în care românii cad adesea victime.
De-a lungul întregului an şi, în special, în perioada de înscriere în programul Loteria Vizelor, spaţiul virtual este inundat de oferte ale diverşilor intermediari de viză şi ale unor escroci. Pentru a contracara aceste escrocherii şi a evita ca publicul să le cadă victimă, Ambasada SUA la Bucureşti a creat o poveste video în forma unei alegorii bazate pe o poveste populară românească în care un vulpoi viclean păcăleşte un urs şi un pescar încrezători, informează un comunicat al Ambasadei.
Ursuleţul vrea să se înscrie la Loteria Vizelor, dar în drum spre internet cafe se întâlneşte cu Vulpoiul, care se oferă să-l ajute cu pozele şi completarea electronică a formularului. Peste câteva luni, Vulpoiul îl anunţă pe Ursuleţ că a câştigat, dar refuză să-i dea codul de acces până nu primeşte 1.000 de euro.
Un pescar merge agale cu căruţa spre lac. Deodată, îşi aduce aminte că nu şi-a verificat e-mail-ul şi se opreşte la un internet cafe. Primeşte un mesaj prin care este anunţat că a câştigat la Loteria Vizelor. O viză pentru paşaport şi 100.000 de dolari îl aşteaptă în Statele Unite. „Şi 1.000 de peşti au apărut chiar acum în căruţă“, îl anunţă Vulpoiul. Pescarul trebuie doar să plătească on line o sumă mică de bani. Credul, îşi dă datele bancare şi fuge la căruţă să vadă cei 1.000 de peşti. Acolo, surpriză, nici urmă de peşte. Pescarul îşi dă seama că a fost păcălit şi îşi smulge părul din cap.
Filmuleţul se încheie cu instrucţiuni, sfaturi şi adrese utile pe care Ambasada SUA le oferă celor care doresc să se înscrie la Loteria Vizelor. Versiunea în limba română a filmului poat