Trei personalitati diferite - fiecare cu propria viziune despre businessul de curierat, criza sau mediul de afaceri autohton, Felix Patrascanu, Adrian si Neculai Mihai (foto de la stanga la dreapta) proprietarii Fan Courier, nu s-au lasat intimidati de colapsul economic din ultimii doi ani. Nu au cazut in capcana reducerii excesive a costurilor si nici nu au vandut afacerea doar pentru ca „asa e la moda”.
Curieratul – un barometru al economiei
„Criza ne-a gasit intr-o fuga continua dupa personal. In septembrie - octombrie 2008 aveam microbuze care ne aduceau forta de munca din localitatile din jurul Bucurestiului, uneori a trebuit sa facem rabat de la calitatea celor pe care ii angajam”, rememoreaza Adrian Neculai, unul dintre cei trei proprietari ai Fan Courier.
Cum arata situatia economica a Romaniei in toamna lui 2008? „Ca atunci cand da laptele in foc”, vine prompt raspunsul lui Mihai. „Era o perioada exploziva de crestere, Guvernul se lauda ca economia duduie, erau bani, dar cred ca lucrurile mergeau poate prea mult in sus, ca atunci cand da laptele in foc”, mai spune Adrian Mihai, contrazis imediat de fratele sau mai mare si totodata partenerul de business, Neculai Mihai. „Nu sunt de acord, cred ca era o crestere normala care, daca ar fi continuat, in 20 - 25 ani am fi ajuns la nivelul tarilor din Occident ca si infrastructura si salarizare”.
Cu crestere economica reala sau doar un balon de sapun, economia romaneasca a resimtit primele semne ale recesiunii in noiembrie 2008. „Curieratul este un fel de barometru al economiei, vedem inca de a doua zi orice crestere sau scadere. In noiembrie 2008 am simtit prima scadere cauzata de criza”, declara proprietarii Fan Courier.
Atunci, cei trei antreprenori, impreuna cu echipa de management, au intrat in sedinta, iar fiecare si-a prezentat estimarile despre ceea ce urma sa se in